MyFreeCopyright.com Registered & Protected

петък, 4 февруари 2011 г.

Броколи със сметана и топено сирене


Броколито само по себе си е безвкусно и трябва да се приготви и подправи добре.Лично аз мога да го хапвам само с масло и сол-варено на пара,но и този начин  ми е много вкусен:с чесън,топено сирене и копър.Ето как го приготвям:
Броколито се сварява на пара,за около10-15 мин след завиране.Или по-малко-преценете сами-трябва да е още твърдо,защото му предстои и да се пече-да не стане съвсем меко.
Приготвя се сос от:
2 пълни суп.л.сметана за готвене(около 100г)
4 триъгълни парченца топено сирене
3-4 с.л.натрошено сирене
60-70г настърган кашкавал(отделя се малко за поръсване отгоре)
1 ч.л. чесън на прах
1 с.л. копър,нарязан на ситно
3-4 с.л. нарязан зелен лук
100-150 мл течност от вареното на пара броколи
1-2 щипки смлян шарен пипер
1-2 щипки сол
Всички продукти се смесват-като сметаната и топеното сирене се разбиват добре с течноста от броколито до разтваряне.Ако е малко течноста-добавете още-трябва да е малко по-гъсто от таратор.Съдът в който ще се пече се намазва с краве масло.Нарежда се горещото броколи,посолява се леко и се залива със соса.Поръсва се с настърган кашкавал и се слага в студена фурна да се пече(ако е керамичен съда,иначе може и в загрята)


Не е необходимо дълго печене,защото броколито е почти готово.Само до зачервяване на кашкавала.Трябва да остане сос.На мен тази комбинация ми е много вкусна и ми е любимия начин за похапване на броколи.Дано ви се хареса и на вас!Да ви е сладко! :)

5 коментара:

  1. Прекрасно!Благодаря! Искам да добавя , че и като цяло сайта е чудесен!! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много хубава рецепта, попаднах случайно на нея в един фейсбук конкурс, явно е използвана без ваше знание - може да я видите тук - http://www.facebook.com/photo.php?fbid=265933746792455&set=a.265928216793008.84285.104426119609886&type=3 и май са развалили рецептата добавяйки моркови...

    ОтговорИзтриване
  3. Вярно,наистина е така!Но не знам дали да се ядосвам и да се занимавам с тях.За съжаление това не може да се спре-може само да се опита да се изобличат и да се покаже истинския източник,но и...какво от това...
    Благодаря ви Георги и Краси за сигнализирането!Аз лично винаги сигнализирам като забележа подобни кражби и много се ядосвам,заради приятелите ми...Но това е въпрос на манталитет и начин на мислене,които за съжаление не можем да променим...
    Какво пък...най-после и мен да ме окрадат!Ставам известна!;)

    ОтговорИзтриване
  4. Малко късно се включвам, но да си кажа - Броколите може и да са безвкусни, но тези от магазина. Аз си ги садя и си имат вкус.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може и да си прав,досега не съм опитвала да си отгледам броколи.
      Като се замисля,първия ми ''сблъсък'' с този зеленчук беше в една друга страна и беше вкусен дори и само с масло и сол.
      Но благодаря за провокацията-с две думи ме нави :D може и аз да опитам тази година... :)

      Изтриване