MyFreeCopyright.com Registered & Protected

петък, 22 септември 2017 г.

Пикантно чътни с пипер и лук по Джейми Оливър



 Чътни........Много вкусно нещо се оказа!Бях си купувала бурканче с чътни,не помня с какво беше точно,но не ми допадна.Това,което ме провокира да си направя обаче,няколко години по-късно,беше едно предаване преди ден на Джейми Оливър в което той приготви това чътни.Точно такова сосче с едри парченца в него ми се похапваше,с пипер и лук.Пикантно,сладко-кисело,лучено-пиперено.Невероятно вкусно,ама наистина наслада за небцето!Представям си го как ще е и с топъл,прясно изпечен хляб...мммм..Опитахме го като добавка към печени кюфтета-става! Следва изпробване със сирена и изобщо с всичко наред! :D
В рецептата на Джейми за 8 пипера бяха дадени и 8 люти чили чушки,но щеше да стане прекалено люто за нашите вкусове,та намалих количеството на лютото.От двете люти чушлета-камбички сложих половината на едната/без семки,нарязана на ситно/ Докато беше горещо и го опитвах ми се стори достатъчно люто,но след като изстина-крайно малко.Носеше си още на люто,усещаше се само на върха на езика пикантното.Следващият път ще сложа повече.
Джейми използва бяла захар,аз сложих кафява-от най-тъмнатата и лепкава-demerera.Може би затова се получи почти черен сос,но вкуса си заслужава.Ще опитам как е и с бяла захар.
Ето и продуктите за тези 4 малки бурканчета:

 /Количеството е крайно недостатъчно,но имах само 4 пипера в хладилника,затова и направих рецептата на Джейми наполовина.Всъщност добавих повече лук,мисля че вкусът спечели от това :D /
4големи месести пипера/сложих един жълт,може и зелен/
4 малки или 2 големи глави червен лук
люти червени чушки/броят им е според препочитанията за люто и според това колко люти са чушките/
1 стрък свеж розмарин/когато е готово чътнито,клонката се маха/
4-5 листенца салвия
черен пипер и морска сол/на вкус/
зехтин
80 мл тъмен балсамов оцет
50г кафява захар

Пипера се опича-важното е/беше написано в рецептата на Джейми/да има черно по пипера :D
Пеках на скарата в домашни условия.Опеках го и от двете страни.Лютите чушки също се опичат.

След като са готови се похлупват в съд до пълното им охлаждане.След това се белят лесно и се нарязват на не много едри,нито дребни парченца.Лукът също се нарязва на същите по големина парченца.
В дълбок тиган с малко зехтин-3-4 с.л. се слага лукът,малко сол и черен пипер,салвията и розмарина.За около 5-10 мин се запържват до омекване на лука.Слага се нарязания пипер и кафявата захар и балсамовия оцет,при мен беше лидълски:

Слага се още смляна морска сол според вкуса ви и се бърка и вари до изпаряване на течността.Не се държи много,за да не се карамелизира захарта и да стане на клей.Ако това се случи,разреждаме с още малко балсамов оцет.Аз го оставих по-рядко,за да има повече от невероятно вкусното сосче.Маха се клончето розмарин   и е готово за пълнене.

Напълва се горещо в буркани,които се обръщат с капачките надолу.Завиват се до пълното им изстиване.
Следва изпълнение на рецептата в 7-8 кратен размер,за да се получат примерно 4-5 големи буркана,докато все още има летен,слънчев червен пипер.

Джейми намаза това чътни на препечена филия хляб,отгоре сложи меко сирене,разбито с яйце/нещо като сместа за нашите сандвичи с яйца и сирене :) /запече го и....ммм ,но за това ще споделя като го опитам. :)

8 коментара:

  1. Леле,Диди,това ще се прави-тези дни ще да е.Доста филийки ще бъдат намазани и изядени.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Какви филийки,Живе,на пържолки!Чудесно е за меса и сирена! Поздрави!

      Изтриване
  2. И на мен ми хареса:)
    Само дето ми трябваше време да разбера, че пипера са всъщност чушки:)), странно ми е защо така ги наричаш, но в някои краища на страната съм чувала, виждам на снимките любимото море, нейде там ще да е това местенце:))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хехе,и на мен ми е странно да се казва на пипера чушка.Чушка по нашия край,Добруджанския,казваме на лютите чушки и на чорбаджийските чушки.а пипер казваме на големите.Не съм сигурна кой е правилният начин,но защо например при червения смлян пипер,който е произведен от изсушени червени пиперки :) на пакета пише червен пипер,а не пише червена нелюта смляна чушка :D

      Изтриване
  3. Здравейте! Разгледах блога ви и съм очарована! Страхотни рецепти и снимки! За мен ще е чест да последвате и моя блог https://vanillacacao.blogspot.bg/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви!С удоволствие ще разгледам и при вас! :)

      Изтриване
  4. Дея,
    страхотно чътни, ще го изпробвам докато все още се намира на пазара хубав червен пипер.Да, правилното название е пипер.Аз съм от Варна.Неправилно е да се нарича чушка - не е люта чушка все пак, нали ? Но в някои краища на България не говорят правилно български език, казват например правиме вместо правим.Даже и по ТВ можем да чуем неправилен говор.
    Та, чудесно и много вкусно и пикантно е чътнито.
    Поздрави и прегръдки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитай,Ели,аз го правих два пъти.Много е вкусно!И да,и аз мисля,че пипер е по-правилно от чушка! :) Поздрави и хубава вечер! :)

      Изтриване