MyFreeCopyright.com Registered & Protected

събота, 22 октомври 2016 г.

Домашно сирене с яйца и сметана

Не мога да определя точно на сирене или кашкавал или извара или крем сирене със сварени яйца е вкуса,но определено е много интересен и ще го правя често.Благодаря за чудното предложение на Ваня! Защото освен вкусно,лесно и бързо сиренце,производно от тази рецепта е и един чудесен хляб,направен със суроватката.И не само един,защото се получи около 1 литър суроватка,за един хляб са нужни 250 мл,значи резултата са и още 4 хляба освен сиренцето :)))))
Някак толкова вкусна и плътна се получи дори суровтката,че не ми се щеше да я изхвърлям и първото нещо за което се сетих да я използвам,това бе да я сложа вместо мляко или вода в хляб.
Получи се невероятен хляб на конци,както се получава усукана питка например.
Най-хубавият хляб досега,който съм правила в хлебопекарната!

На снимката не си личи колко е бял,но наистина е бял и мек като памук.
Спазих точно рецептата за сирене,но ще опиша продуктите и тук:
1 литър домашно прясно мляко
400г заквасена сметана
4 яйца
1 с.л. сол,аз посолих сиренето и след това

Завира млякото със солта на котлона,като се бърка,за да не образува долу загар.След като кипне се добавят яйцата,разбити с миксер заедно със сметаната.Продължава се бъркането докато сместа се загрее отново и започне да образува малки мехурчета-т.е. докато се пресече.Сваля се от котлона и се излива в съд,покрит с тензух,който предварително е намокрен и изстискан,трябва да е влажен.Провесва се да се отцеди,като на мен не ми бяха необходими 6-7 часа,а за около час беше готово отцедено,усуках добре на топка и сложих в тава под наклон да се доотцеди за още половин-един час.След това се поръсва със сол ако желаете,на мен ми беше малко безсолно,затова посолих леко.Оставя се да отлежи и поузрее в хладилника без да се покрива.
След периодично опитване,най-вкусно се оказа към 2-рия 3-тия ден,естествено,когато започна да свършва :)

Та докато зрее сиренцето,ще имате време да приготвите и един хляб със суроватката,а останалата влиза във фризера,за по-нататъшно ползване.
Опитайте и да ви е вкусно! :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар