MyFreeCopyright.com Registered & Protected

сряда, 31 август 2011 г.

Гьозлеме със сирене


Е няма такива вкусни банички! Малко отнема време цялото приготвяне,но резултатът е покъртителен и си заслужава!

За тестото:

250 мл топла вода
1ч.л.сол
1 щипка захар
2 ч.ч. брашно

Замесва се тестото и се оставя да си почине около 30-40 мин.


След това се нарязва на 6-7 парчета-при мен се получиха 7.


За намазване е необходимо олио-аз смесих равни части зехтин и царевично олио.
Всяко парченце се разточва на тънка кора-намазва се с мазнина и се поръсва с плънка-тя може да бъде различна-сирене,нарязани пера лук,спанак,кашкавал,извара и т.н.Следващият път съм решила да пробвам със ситно нарязани гъби,смесени с кашкавал.Хапвала съм подобно нещо в Турция и комбинацията е много вкусна.
Поръсеният с плънка лист се навива на руло.


А след това,рулото се завива на охлювче.


Моят съвет е да се приготвят така всички охлювчета,защото след това печенето става много бързо-а и е хубаво да си престояват и да повтасват допълнително.


След като сме приготвили всички охлювчета-пристъпваме към печенето.На тиган,леко намазан със същата мазнина,с която сме намазали корите.Всяко охлювче се разточва на тънък лист-непосредствено преди печенето.Установих,че колкото по-тънко се разточи-толкова по добре се получава-има възможност да набухне и да се разлистят листчетата.


Намазва се загрятия тиган с мазнина и се слага гьозлемето.Веднага се намазва с четката с мазнина и се оставя да си се пече и да си набухва.Повече мазнина не слагам.Пишеше,че след като се извадят се намазват отново,но на мен ми се видя много мазно-така че това намазване ми е достатъчно.Ето как набухва:




Обръщат се и от другата страна и се допичат.


И така,докато се опекат всичките.



Може да се нарежат на парченца-


но установих,че е по-добре да се разкъсват,за да не се сплъстят листчетата:


Та,това е-не е много сложно и не се иска кой знае колко майсторлък,само малко повече време.Но резултатът си струва-повярвайте ми.А това е само с обикновена плънка със сирене.Мога да си представя какво ще се получи,ако се направи с микс от сирена-бяло,жълто,синьо!!!
Опитайте ги-няма да съжалявате!


 А тези листчета,които се получават...ммм....страхотия ви казвам!
И да ви е вкусно!!! :))


Заповядайте в кулинарната група : https://www.facebook.com/groups/217580105348389/

20 коментара:

  1. Усещам как това ще бъде следващата ми неделна закуска!
    Въпроса е как ще издържа до тогава!
    Унукало е гюзлемето,страхотно си се справила както винаги!Снумките са толкова хубави,че ако се пресегна,имам чувството,че ще отхапя и показалото се пръсче!
    Много хубаво представяне!
    Прегръдки Дидка!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти Кате за милите думи,и наистина това чудо е уникално вкусно!!!
    Прегръдки и на теб и хубав ден! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Леле, Дидка! Как си ги раточила, да завиди човек! Обожавам гюзлеми, но... все ми се лепят не където искам:)

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви!
    Траяна,и на мен ми се лепят,но любовта ми към тестяното надделява! :)))
    Хубав ден от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Диди, как тъничко са ти се получили, невероятни са! Предвидила съм ги за правене, а след твоите снимки, апетитни и прекрасни, както винаги, май ще ги побутна по-напред!:-)))))
    Хубав ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  6. Много вкусничко изглежда.....
    При първа възможност се захващам
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. не знам от къде си го измислила това гьозлеме,но изобщо не се прави на тиган или в тава,а на САЧ,от там идва цялата му вкусотия,иначе си е една наша и проста баница

      Изтриване
  7. Благодаря ви!
    Вие сте Голяма Готвачка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви момичета,аз малко ''раничко'' ви отговарям...след една година... :)
      Мони,Габи,надявам се да сте ги опитали вече и да сте във възторг като мен! :)
      Силве,рецептата съм я взела от нета,ясно ми че,че се прави на сач,но в домашни условия, в България ;) това е невъзможно.Вкусът е на баничка,да,защото това са изходните продукти,кори-листи и сирене,а печенето на сач просто добавя допълнителен привкус.Не бих се отказала да ги правя на тиган.Все едно да не печем у дома пица,щото не става като тази,печена на пещ... ;)
      Поздрави и хубав уикенд! :)

      Изтриване
  8. На сач, на тиган - при гьозлемето врътката е в точенето и тази няколкослойност, която получава листа. Наскоро открих едни карталаци - правят се по същия начин, но се пържат в олио. Многослойни като гьозлеме, но по-мазнички. За сметка на това пък гьозлемето се маже с краве масло като катмите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз не съм правила карталаци!Ще опитам непременно!
      Поздрави ,Марта и хубав,предстоящ уикенд! :)

      Изтриване
  9. Могат ли да се пекат в сач и да се обръщат с помощта на връщник ?

    ОтговорИзтриване
  10. Стават ли със спанак ?
    _________
    Да живеят Кирил и Методий тоест пишете с кирилица.

    ОтговорИзтриване
  11. Гъбите са 200 ( двеста ) сорта.
    Кой сорт ще избереш ?

    ОтговорИзтриване
  12. Днес ги направих- чудесна е рецептата!

    ОтговорИзтриване
  13. Здравейте, без мая ли е тестото?

    ОтговорИзтриване
  14. От начало мислех , че САЧ е дядо на ТИГАНА но после разбрах , че думата ТИГАН идва от думата ТИГУН тя е арабска.
    В Израел разбрах , че ползват думата ПИТА на место ГЮЗЛЕМЕ . В Индиа се казва РОТИ . В Ливан се казва ДЮНЕР и от там ястието ДЮНЕР.
    В Израел още на шега на гюзлеме ( ГЮЗЛЕМИ ) се казва "ДЖОБ" ПОНЕЖЕ ГО ПЪЛНЯТ.
    Арабите завиват гюзлеме като палачинка - плънката е същата .

    ОтговорИзтриване