събота, 25 септември 2010 г.

Моите кифлички

Всеки си има своя рецепта за кифлички.Предлагам ви моята-която винаги се получава много добре.Вкуса на тестото е балансиран и от него могат да се приготвят както солени,така и сладки кифлички.
ПРОДУКТИ:
2 яйца+1 белтък(жълтъка се отделя за намазване,разбит с 1с.л.вода)
1ч.ч.разтопена свинска мас
6 с.л. захар
1/2 ч.л.сол
мая
2ч.ч. прясно мляко
брашно за меко тесто
ПРИГОТВЯНЕ:
Към втасалата в едната чаша пр.мляко и малко брашно мая,се добавят всички останали продукти.Тестото се оставя около 40  мин да втаса.Разделя се на 4 части и всяка се разточва на тънка кора-5мм.Нарязва се на триъгълници-8 или 12 в зависимост колко големи искаме да са кифличките.Слага се пълнеж и се навиват.Пълнежът може да е солен-от натрошено сирене,настърган кашкавал,малко парченце кренвирш-или сладък-от парченца локум или сладко,мармалад по желание.Кифличките могат да се опекат и без пълнеж,а след като изстинат да се напълнят с шприц с течен шоколад.
Навиват се всички кифлички и едва тогава се намазва с жълтъка първата тава.Солените се поръсват с бял и черен сусам,а сладките с маково семе.Пекат се за около 20-25 мин.След като се извадят от фурната се завиват с кърпа.

2 коментара:

  1. Хей, Диди здравей!
    За малко да испусна това, че става въпрос за "Ново Диди" сред блоговете :)
    Залавям се с разглеждане на блога ти!
    Хубав ден от мен и се радвам да се запознаем - макар и виртуално!

    ОтговорИзтриване
  2. Здравей Мариа и от мен!Удоволствието е взаимно :))
    Твоят блог беше първият кулинарен,до който се докоснах и ме възхити с хляба във формата на рак(а и с всички останали рецепти:))И аз си падам страшно по всичко що е тестяно.Паднах си и по името на блога ти:))),но след като вече беше заето-моето си остана само My Book :)
    Поздрави от мен-надявам се и аз да съм ти полезна.

    ОтговорИзтриване